Russia Today News Anchor Resigns on Air in Protest

de Ale Măriucă


Updated: March 6, 2014, 2:26 a.m. EST.

A Washington-based news anchor for Russia’s state-owned TV station Russia Today resigned from her post on air on Wednesday, saying she was unwilling to continue working for a media outlet that “whitewashes” the Kremlin’s actions in Ukraine.

“And that is why personally I cannot be a part of a network funded by the Russian government that whitewashes the actions of Putin,” news anchor Liz Wahl said. “I’m proud to be an American and believe in disseminating the truth, and that is why after this newscast I am resigning.”

The Kremlin-funded station RT has issued reports on the unfolding crisis in eastern Ukraine that often sound more like Soviet press releases than fact-based news reports. The outlet has consistently repeated the Kremlin talking point that Crimean “self-defense forces” rather than Russian troops are responsible for seizing control of key spots throughout the region.


Vezi articol original 132 de cuvinte mai mult