M-am reapucat de scris

de Ale Măriucă

Cât de frumos sună, cât de minunat mă simt să fiu din nou plină de idei, să-mi scriu gândurile peste tot, pentru ca mai apoi să adaug, să scot, să tai, să cos și să creez un minunat ghemotoc de experiențe, frământări, sentimente, învățăminte.

Când termini de scris o carte simți finalizarea ei ca un capăt de drum. Ca atunci când am terminat de văzut Dr. House. Sau când am terminat de citit Portretul lui Dorian Gray. Sau ca întoarcerea acasă din cea mai faină tabără.

Și-apoi, prin scris, te expui în fața cititorilor cu fiecare cuvânt, oferi tot ce ai, ești gol, dezgolit. Am crezut că pentru mine este, de fapt, ultimul punct din cercul care înseamnă scrisul în viața mea. Nu simțeam ciclicitatea aici, ci finalitatea. Am crezut că nu voi mai scrie vreodată. Când mă întreba cineva la ce mai lucrez, spuneam că acum experimentez, că am nevoie de substanță. Nici proiectele pe care le începusem înainte nu le puteam continua, fiindcă atunci când scrii îți vin multe alte idei. Când am scris ‘sfârșit‘ la primul meu roman însă, restul îmi părea fără fond. Erau forme maleabile, schițe care nu erau îndeajuns de bine conturate pentru a le putea prelua și gândi și apoi să le pot colora frumos.

Acum, însă, cu alte concepții, idei și gânduri, cred că reușesc să mă apuc de colorat. Totul îmi aparține și pot face ce doresc cu ele. Dar de data aceasta trebuie să fac mai bine. Nu mai am 16, am 21. Nu mai sunt la liceu, sunt la facultate și într-o grămadă de alte chestii. Oamenii nu mai sunt aceeași în jurul meu, nici cantitativ, nici calitativ. Puțini s-au păstrat, reușind, crescând fiecare în experiență separat, să ajungem pe aceeași treaptă de gândire. Încă sunt multe de făcut, dar simt nevoia să mai fac o buclă pe traseul pe care l-am parcurs, pentru a mă dezgoli din nou în fața cititorilor. Că mie nu-mi place sa am secrete, nu-mi place să fiu neinspirată, nu mă pot ascunde și, iremediabil, nu sunt capabilă să mint.

Discuții, certuri, satisfacții, revelații, gânduri contradictorii, toate sar alandala în piscina minții mele. Să vedem cum facem din toate acestea un nou, frumos și incitant spectacol.

