Gând

de Ale Măriucă

Îmi filtrez gândurile. Îmi impun ce să gândesc.

Din cauza asta m-am lăsat de scris defapt, fiindcă acum știu că nu scriu pentru mine, ci pentru ceilalți. Să scrii pentru sertar este într-adevăr o dramă! Scriu pentru a fi citită. Și asta înseamnă să trec prin mecanismul de gândire al cititorului meu și să fiu judecată.

Ah, cât de mult urăsc să fiu judecată. Asta fiindcă judecătorii mei nu mă judecă pe mine cea completă, ci bucățica aia din mine care cred ei că o cunosc. Dar nu poți spune totul despre un om uitându-te doar la mâna lui.

Nu reușesc să mai fiu calitativă, nici măcar atât cât reușeam s-o fac înainte. Și credeam că bună satisfăcător e bine, ca mai apoi să evoluez spre excelent. Dar înainte de-a atinge culmile, m-am lovit de ceva care mă blochează, care mă aruncă-n abstracționism.

Și asta e de rău. E de rău pentru scriitura mea.

Dar de ce s-a ajuns aici? Am putut mereu să-mi răspund doar în scris. Defapt, cred că doar în scris reușesc să-mi pun întrebările bune. Și acum mi-a trecut prin cap: fiindcă nu am material. Nu material pe care să scriu, sau material despre care să scriu. Ci material de cum s-a scris.

Scrisul vine o dată cu cititul. Iar eu am neglijat plăcerea asta a mea. În principal fiindcă spun mereu că nu am timp – dar e o minciună! Apoi fiindcă niște dificultăți de concentrare îmi cer o cantitate prea mare de energie. Iar eu, care am utilizat mereu cititul ca o metodă ce relaxare, acum privesc această activitate ca pe-un stres.

Și-atunci am renunțat la această plăcere, care nu mai era plăcere. Inconștient. Acum realizez, pe măsură ce scriu.

Ar trebui să citesc mai mult, să-mi mențin porțile pe atât de deschide pe cât îmi este permis. Fiindcă eu le-am avut mai deschise de atât și faptul că-mi fixez orizonturi este doar o blocare fizică a capacității mele. Eu pot mai mult. Și am nevoie de imaginație, citit și călătorii pentru a reuși.

Ca să iubesc și să-i fac pe toți cei din jurul meu să mă iubească. Să fiu un întreg în viața lor, care să fie capabil să se facă indispensabil; să devin ceea ce-mi doresc.

